Alla inlägg under mars 2009

Av Anna - 12 mars 2009 18:20


Idag på sista lektionen i skolan hade vi livskunskap och pratade om identitet, men framför allt så tittade vi på en filmsnutt som handlade om olika slags personligheter och identiteter, varav en kille var homosexuell.
Det var här det hela började. Jag har läst en bok som heter
"Onämnbar kärlek" av Brian Whitaker som handlar om att vara Gay i mellanöstern. Det är mycket som skiljer sig mot vårat samhälle där i princip de flesta vet att homosexualitet existerar och att det inte är en "big deal" det är okej liksom. Men så har vi andra länder och kulturer där den formen utav kärlek uppfattas som syndigt och är strängt förbjudet....
  I alla fall så fick man höra om hur det var då den här personen kom ut och hur hans föräldrar hade reagerat och som i de flesta fallen, tror jag, så var pappan i familjen lite emot homosexualitet, men han sa att det mest berodde på att det inte fanns någon kunskap om ämnet. Är kärlek verkligen ett ämne? Ska en heterosexuell kärlek skilja sig från homo-eller-bisexuell kärlek? Föräldrarna tog också upp att de hade undrat, jag citerar; "vad de hade gjort för fel..." Hur kan en homosexuell människa, vara fel?!! Hur kan ens föräldrar tro att de skulle ha kunnat påverka en persons sexuella läggning om de hade gjort något annorlunda?! Det kan jag inte förstå...


Jag minns som igår då jag kom ut för mina föräldrar, och man tänkte "okej, jag klarar av det här för de har sagt att de älskar mig för den jag är och att de kommer göra det vad som än händer" plus att min mamma inte är emot homosexualitet... Ändå blev inte reaktionen som jag hade hoppats, för trots att de hade sagt allt det där innan och att de vid något tillfälle innan sagt att " även om du blir ihop med någon kille eller tjej..." så märkte man hur..jag vet inte, men det kändes som att allt det som de hade sagt innan var som bortblåst då man själv säger att så här är det och blablabla.
Okej, kanske inte bortblåst men jag hade förväntat mig en annan reaktion...En mer förstående reaktion, och de hade ju anat det som jag sa men ändå var det nåt som inte stämmde riktigt.

"Jag hoppas bara inte att de går runt och kramas och håller om varandra ute på stan" sa mamman i dokumentären. Jaha? När fan ska man få visa upp sin kärlek då?! Om en hetero tjej och kille håller om varandra och kysser varandra och håller på, då ska inte en homo-eller bi få göra det? Why?!
Kärlek som kärlek<3 Snälla...jag begär inte att alla ska förstå men man kan inte heller bara sätta sig på tvären och inte vilja förstå, att vi människor är alla olika och tråkigt som fan skulle det väl vara om vi alla skulle vara lika, men värdet på kärlek mellan två personer, oavsett kön, skall väl inte behöva skymmas undan? Kärlek mellan samma kön och kärlek mellan olika kön är fortfarrande samma kärlek, den ena kan inte vara mindre värd än den andra.

Så låt oss inte fortsätta med den här onämnbara kärleken, för den finns, den existerar och det förgyller någons liv därute...

- All you need is love. Real love. Between two souls and hearts.
It doesn't matter who you love, just show it!

All you need is love 

P.S För någon kväll sedan kollade jag på "Black or White" med Mcfly och fann det förbannat hett då Mr.Danny Jones tar sig själv i skrevet! Det enda som möjligen skulle kunna vara hetare är att Mr.Poynter gör det åt honom!
Ouuuuuuups!! :O <3 rawr! haha D.S

Av Anna - 9 mars 2009 20:26


Ja, så här ännu en måndag passerat. Den trevliga helgen(som btw kunde ha vart mycket trevligare, t.ex spenderad med flickvännen och x antal mindre kilon läxor) försvann lika fort som alltid trots att man försöker hålla fast i varenda timme, medveten om att helvetes-måndagen är nära ;) haha
Det är inte bättre då man har ett matteprov direkt efter helgen heller, som gick skiiiit dåligt och som man dessutom inte ens hann göra klart xD Jippi...

Min polack har inte svarat heller plus att min mamma förmodligen listat ut varför efter att 5 pers av 6 har läst .ev i slutet av adressen istället för .eu! :@ *Chihuaua-face* Dessutom verkar inte de polska lärarna ha sagt till henne att det vart problem och att hon ska kontakta mig så jag är lite irriterad på det också och som om inte saken kunde bli bättre så funderar man ju på vad hennes föräldrar ska tycka om en också för att man inte har svarat på hennes brev(trots att man typ har försökt att skicka 3 ggr!!)
Men men..blir de nått problem så får fan Rising ordna upp det, då ska jag säga till henne att "gilla läget"...haha!

Sitter just nu och gör i princip ingenting förutom tar det lite lugnt, snackar med lite folk och lyssnar på musik, så jag tänkte att det kanske var dags att skriva något igen för det var ett tag sedan. Kan bero på att jag spenderade typ hela förra veckan hos flickvännen men man vet ju aldrig :P

Har skickat in mitt bidrag till "Årets berättartävling" idag och skulle garva ihjäl mig om jag skulle komma med av någon anledning med tanke på att jag skrev novellen eller vad man ska kalla den, på ca 3 dagar xD stackars de som kämpat länge länge!!

   Tycker lite synd om mormor då hennes bror är på sjukhus men vi får hoppas att det blir bättre snart. Älskar min mormor<3
Jaa.. har inte så mycket mer att tillägga, ska väl försöka ta mig ann spanskaglosorna så småningom por you que lo sé :P
Man får hoppas att morgondagen blir snäppet bättre än idag, men bara söta flickvännen är där så klarar man vad som helst :D <3

/ Kom ihåg mig.

Av Anna - 2 mars 2009 19:55


Så var sportlovet slut :( Why?! Hade gärna haft en vecka till, minst! haha

Sitter hemma hos flickvännen nu och försöker plugga (lite svårt eftersom  man bara vill kasta sig över henne haha ;P grr!) men vi gör i alla fall vårat bästa, tillsammans med toner av Blue ;)
Har varit en ganska så bra dag i skolan idag, lite mjukstart i alla fall skulle man kunna säga. Bra eftersom kommande veckor kommer bli rena helvetet med alla prov och läxor xD


Idag har vi fått brev från polackerna! Jag kom på att jag inte har skrivit någonting om det, men det ska i alla fall ske ett utbyte med polen elever och våran skola där de kommer och bor hos oss från den 17-25 mars och sedan är det tänkt att vi ska bo hos dem runt den 27 maj tills..ingen aning haha ^^ Det känns i alla fall bra att få reda på vem man ska ha hemma hos sig, hon heter Kasia och verkar snäll- jag hoppas allt kommer gå bra :D

Haha så nu sitter Jenny och jag och väntar på att de ska svara på våra brev som vi mailat. Jaja, täntke bara rapportera lite vad som händer, annars har jag inte så mycket mer att komma med; ska sova hos baby från tills på onsdag/torsdag någon gång eftersom mamma är på Kanarieöarna...

Ha det gott folket!!

- Anna.

Ovido - Quiz & Flashcards