Alla inlägg under mars 2009

Av Anna - 26 mars 2009 19:16


Hejsan hoppsan!

Hehe som några av er kanske sett så har jag bloggat om den senaste veckan då polackerna har varit här, för ni som inte sett det förut eller är intresserade av att läsa om vad som hänt, hittar alla inläggen i "Polen" mappen :P haha logiskt va?! xD
Jaa...mycket med skolan nu och det enda smo gäller nu är att överleva fram tills påsklovet haha

Sitter och pratar med Jenny i telefon nu då MSN dampar plus att det känns lite konsigt att faktiskt ha tid att sitta vid datan för en gångs skull eftersom skolan bombar med läxor och prov! Men men...

Hinner inte skriva så mycket mer nu, ska plugga lite och imorgon sover älskligen över så då har man fullt upp med annat haha :D kram på er<3

Av Anna - 23 mars 2009 19:16

23/3-09

Idag är det måndag. Måndag betyder att med morgondagen kommer tisdag vilket betyder att Kasia och de andra polskisarna ska åka hem :(
Tur att vi ska åka ner till dem sen för det här utbytet har hittills varit väldigt roligt :D (om man bortser från den dåliga planeringen som lärarna *host-Rising* vägrar erkänna!) Kommer sakna dem och nu kommer allting bli som vanligt igen- plugg och inget liv (räknar inte in älsklingen, daah<3) då skolan kommer fortsätta göra allt de kan för att vi tillslut ska bete sig som zooooombies, allihopa och återigen glömma bort allt det roliga man skulle kunna göra med vännerna! Suck...
 

Polskisarna spenderade x antal timmar i skolan åt tråkiga lektioner, stackarna och därefter några timmar i Barkarby, Outlet. Det roligaste var då vi kom hem (om man bortser från pluggandet jag ägnade mig åt i kanske 30-40 min) då vi åt pizza, pratade om veckan som gått och spelade Pirates! Hehe lite stelt i början men det blev bara bättre och bättre och i slutet attackerade vi allt och alla xD
  Tog "farväl" i mitt rum med 1 glas mjölk och Oreo som jag lovat henne, såg till att hon packat ner allt o.s.v innan hon, för sista gången, duschade hos oss hehe (inte så sent nu faktiskt :P) så imorgon skall vi vinka av dem vid Jakobsbergsstation och sedan återgår som sagt allting till det vanliga. 
Har självklart saknat att prata med Jenny, så det får man ju njuta av, men alla jobbiaga läxor och prov kan fuck off! Haha.

-Byyyye!

P.S Tycker synd om mamma som blivit sjuk- Krya på dig<3 D.S

Av Anna - 22 mars 2009 18:46

22/3-09

Idag var det dags för ett besök på Cosmonova-morgonen kändes ingé vidare då en av ens närmaste vänner struntat i att berätta en väldigt viktig och allvarlig sak...så det var bara att sitta på tåget halvt undangömd och lyssna på hur denne berättade hur det hade gått för de andra. Inget vidare :S
Bortsett från det så kändes det som att väldigt få av vännerna pratade med en så allting slutade i tårar/breakdown och förnekelse på perrongen då jag inte ville säga vad som var fel...


Därefter orkade jag inte vara ledsen längre (trots att en liten klump i både bröst och hjärta satt i hela dagen) och väntade på att få komma in på Cosmonova som sagt- vi skulle nämligen se "Sea Monsters i 3D" det enda dåliga var att vi inte tänkte på att det skulle vara svensk berättarröst men vi hoppades att polackerna skulle uppskatta det i alla fall. Jag är fortfarande osäker på om de gjorde det eller inte haha xD men hur som helst spenderade vi resten av dagen åt shopping i stan- Gud, mina fötter gör fortfarande ont! 
  Kl 17.00 träffade vi alla andra för att åka till Sundbyberg och bowla- det var svårt men roligt ;P Haha gick ovanligt dåligt...
Efter 1 timmes bowlande åkte de flesta hem till sig och då kollade vi på DVD:n som Kasia tagit med sig- det ska bli kul att åka till Polen så småningom :D Men först; England med älsklingen!!! 45 dagar kvar =D

Av Anna - 21 mars 2009 18:34

21/3-09

Idag har varit en intensiv dag, både väldigt rolig och jobbig. Men jag vill helst inte ta upp det jobbiga...

Istället kan jag berätta att jag, mamma och pappa och Kasia ägnade det mesta av dagen på Skansen- något som uppskattades väldigt mycket och det hela blev lyckat :D Vi kollade på de gamla byggnaderna, Nordiska djur, fikade, var vid Solliden och Akvariumet där vi ville ta hem x antal apor haha! Monkey!












Därefter så åkte vi till Kista (passade på att lämna Jennys plånbok) växlade pengar, åt middag och gick i alla affärer utom kanske 5 xD Gud...
  Jag hittade bl.a en påskpresent till babylove som jag hoppas hon blir glad för. Väl hemma kl 21.00 på kvällen spenderade Kasia och jag tiden åt att lära mig polska och henne svenska! Det var väldigt roligt och om jag bara övar så ska jag nog kunna säga ett och annat nere i Polen haha.
Imorgon blir det Cosmonova!

- Dobranoc!

Familjedag

Av Anna - 20 mars 2009 21:17

20/3-09

Så idag var den planerade festen med de polska & svenska eleverna! Från kl 10.00-17.30 befann sig polackerna i Stockholm medan svenskanra här hemma gick i skolan och därefter handlade inför kvällen o.s.v
Det blev lite kaosartat på morgonen men det skulle visa sig bli en riktigt rolig kväll! Vi hyrde en Scoutstuga som Sofia fixade (tackar :P) i Kallhäll och jag, Jenny, Linnea, Sofia och Cecilia åkte dig 1 timme tidigare än de andra för att göra i ordning bord, stolar och musik m.m
Innan i skolan så hade vi planerat lite olika lekar/aktiviteter som skulle kunna lätta lite på stämningen förhoppningsvis- och mycket riktigt blev "Hela havet stormar" en riktig succé på nästan liv och död, haha!
Innan...     Please don't stop the music

Maten uppskattades också då svenskarna tagit med sig varsin maträtt och det blev en mycket trevlig måltid med mycket bilder och prat...
Det blev dans och några andra lekar tillsammans med mycket chill. Lite tråkigt bara att min och Jennys polacker ville åka hem redan runt 9-10 med tanke på mycket annat roligt tycks ha hänt efteråt då de flesta stannade till minst 11, men men, vi hade riktigt roligt på stationen då vi satt och väntade på tåget mot Jakan och Ewelina, Jennys polska, öppnade upp lite och pratade mer än vanligt =D HUr som helst, haha, vi skapade i princip en halv bondgård, där Jenny var mamma svin, Anna typ mormor svin (men förvandlades så småningom till bebis svin) Kasia till långa bebis svin och Ewelina till bebis svin och till en början var jag också bebis svin med på vägen förvandlades jag till en kyckling xD Haha skit kul faktiskt! 
  Vi bestämde också att Jenny och jag skulle kolla efter skor, sjalar och väskor i Polen och att de skulle hjälpa oss! Så vi längtar dit faktiskt hehe.
Men först blir det ju England med Jenny =D Jippi! Om 49 dagar!!
Hehe det blev alltså en lyckad kväll och imorgon blir det familjedag på Skansen och i Kista...

- This is how we role!

Love you all!

  

Av Anna - 19 mars 2009 21:11

19/3-09

Eftersom polackerna ägnat så mycket tid i stan så väljer jag att skriva om kvällen som följde, i alla fall lite kort!

  Vi var alltså omkring 14 pers. i Linneas lägenhet, både polacker och svenskar, där det från början var tänkt att vi skulle titta på någon film- istället satt de flesta polackerna i hennes rum och pratade, var vid datorn, spelade musik och gitarr och halv tittade på någon film, medans svenskarna och bl.a min polska och Jennys satt i köket och samtalade (på golvet xD)
Kaos!! Men det var roligt också hehe. Jaa- inte så mycket mer att skriva om, det var som sagt trevligt och min polska (som faktiskt har ett namn xD) Kasia är väldigt trevlig och mysig tycker jag!

Av Anna - 18 mars 2009 21:01

18/3-09
Ja, så har en dag gått, en riktigt lyckad dag då vi slapp 2 lektioner så vi i princip kom tíll skolan 08.30 för att lämna/hjälpa polackerna och sedan ha en mattelektion för att sedan ha fritid :P (efter att polackerna åkt in till stan runt kl 13.00 vill säga) Hade trevligt med gänget, dampa på mamma som dampa på mig, för att jag inte var med min polack, trots att de inte skulle komma tillbaka förrän kl 18.00 på kvällen! Sket i henne hur som helst och åkte tillbaka till Jakan med Jenny för att fortsätta vara med Rosen och Oscar...

  Då polackerna så småningom kom tillbaka spenderade vi ännu 1 timme i Jakan, fast med dem xD jösses...Typ 6 timmar i Jakobsbergs centrum!


Då vi åkte hem, runt 7, så lät jag Kasia maila lite folk, ringde en av lärarna och några i gänget och kom överens om morgondagen! Gud, jag hade nästan glömt bort allt som man bestämde efter skolan och som gick att göra, eftersom skolan plågar oss med miljoner läxor! Men det var riktigt roligt i alla fall, en vacker vårdag med vännerna och flickvännen!
Väl hemma kändes det mycket bättre än första kvällen, vi spelade spel på datorn, pratade med mina päron och jag försökte läte mig att räkna till 10, men jag klarade bara 1,2, 5 och 8,5 :D haha sucker!!
  Hehe klockan 22.20 ville man polska duscha och sedan sova- de flesta tycks duscha väldigt sent och typ varje kväll eftersom hon duschade igår kväll också...De är renliga av sig haha :P Jaha det var det, kul att diktera lite om vad som händer så fler kan ta del av det viktigt utbytet thihi.

- Bye!

Av Anna - 17 mars 2009 20:44

17/3-09

Hejsan!

Så, första kvällen med polackerna! Vi hämtade dem kl 17.00 på Jakobsbergsstation efter en lång dag av väntan och nervositet.
Då vi väl kom till stationen blev det bara värre och värre ju fortare tiden gick, jag citerar Julia: " Jag kommer bajsa på mig alltså...!" Ändå var det hon som snacka polska! Så kom tåget tillslut. Och där var de; x antal vilsna polacker som svenskarna var rädda för xD Men efter många kramar kunde man börja bege sig hemmåt!

 Kasia var väldigt lugn och trevlig, engelskan kanske inte var den bästa men man förstod vad hon sao ch hon verkade glad över att få vara här. Vi spenderade tid hemma genom att gå "rundtur" i lägenhete, äta middag, prata om allt möjligt och därefter gå till affären för att köpa apelsiner, apelsinjuice och apelsinfestis- allt för att hon skulle kunna välja haha.
Vi fick också en present som hon hade med sig, med det sötaste godiset jag någonsin ätit-jösses!


Kasia och jagVi sa god natt tidigt för hon var trött och då jag kände efter så var jag också det! Fast om jag kände efter ritkigt ordentligt så ville jag nästan börja gråta...Jag vet inte om det berodde på att allt från Spanien spelades upp igen, att man glömt bort ansvaret man kände och stressen över att alla kompisar skulle träffas...eller om det var saknaden efter Jenny.
Av någon anledning saknade jag henne jätte mycket, det var som att vi inte träffats på typ 1 månad och jag längtade efter hennes röst och närvaro!<3
 Kanske var det för att jag visste att hon hade det bra med sin polska och jag med min...Kanske osäkerheten om min och hennes skulle kunna umgås någonting eller om vi skulle vara åtskilda bara för att de vill vara med andra. I så fall hoppas jag bara att vi blir lika bra behandlade då vi åker dit ner.
Jag behöver min Jenny!


Jag känner mig som Askungen. Instängd i ett rum med i princip bara en säng, garderober och 2 byråer plus 1 skrivbord. Det känns som att man blivit undanskyfflad på vinden och bortglömd...

Jag hoppas att jag bara är slut och att allt känns bra imorgon i alla fall, för det är absolut inget fel på Kasia. Kanske är det bara jag som sätter käppar i hjulet för mig själv.

- Emtpy...

Ovido - Quiz & Flashcards