Direktlänk till inlägg 25 mars 2010

ÄNTLIGEN; Dags att vakna!!

Av Anna - 25 mars 2010 23:21


Jag tror att nästan alla vet vad jag talar om när jag säger "Uppdrag Granskning", "Linnea & Oscar" och "Hatet på internet" - fallet som hände för snart 1,5 år sedan, där 15 årige Oscar dömdes för våldtäckt på 14 åriga Linnea, men "friades" av ett helt samhälle, av både en ungdom- och vuxenvärld...

Det är sjukt. Ja, det är nog det bästa ordet för att beskriva händelsen - SJUKT!

 

Jag vet inte vad som är värst; att våltäckten inte tycks klassas som en väldtäck eftersom det handlade om en avsugning på skoltoaletten, att skolan i fråga valde att vara "nautrala" och i princip inte gjorde ett skit, alla påhopp som gjorts och åsikter och s.k fakta som man fått av bekantas bekanta. Det är sjukt.

Det är sjukt hur människor kan sitta på Internet och kommentera sånt som de inte vet någonting om, bara för att alla fall är olika! Visst, internet, bloggar, fb etc. det kan vara ett sätt att avreagera sig på, det vet även jag och det är ju det jag gör nu, men man får även ta konsekvenserna. Det är sjukt att människor ska vara så fega att de inte länge kan stå för vad dem sagt och gjort, bara för att TV kommer och blåser liv i alla för att försöka föra dem fram till ljuset, till sanningen. Dem är fega. Om inte Uppdrag Granskning hade gjort det här reportaget, då hade allt varit som innan - hoten hade fortsatt, alla hade stått bakom Honom och Prästen hade aldrig gjort det här uttalandet och man hade inte börjat tänka på varför Oscar dykt upp på skolavslutningen och gjort som han gjort. Det är sjukt. Alla är fega och ingen vågar ta sitt ansvar, inte ens de vuxna.

Först nu börjar saker hända, kanske är det försent och nu är det, precis som sägs, dags för Linnea att få komma över det hemska som hänt, både den första & andra våldtäckten.


 
 
Ingen bild

linnea

17 april 2010 10:54

jösses jag trodde du skrev om mig först, såg bara oscar och linnea xD
omg det är inte okej, hade inte hört det förr

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 29 april 2010 18:31

   Mitt sista inlägg? Förmodligen - i alla fall för ett tag :/ Jag har redan dödat den här bloggen haha. Känner att jag inte har tid att skriva särskilt ofta längre, mitt liv är fullt av så mycket annat nu än några inlägg på Internet. I ett annat l...

Av Anna - 29 april 2010 18:28


  Den här hetingen har jag redovisat om idag på Engelskan...      (och precis som Johnny D så fick jag "perfect" :P)   ...

Av Anna - 26 april 2010 14:03

  Japp, it's my birthday!! Åt härlig gräddtårta med jordgubbar på i morse haha ;P Firade i förväg redan igår med Baby och några vuxna och fick fina presenter! (Bl.a. en topp som jag ska ha då jag går ut med tjejorna i Maj) och en massa peng...

Av Anna - 24 april 2010 18:11

  Jag undrar vad du tänker på...Jag undrar vad du tänker på när du sitter där, ensam. Du gömmer dig men tänk om någon skulle se dig?Vad skulle du göra då? ...

Av Anna - 22 april 2010 19:19

  44 frågor du troligtvis aldrig har fått på en gång. (för skojs skull^^)   1. Det första du tvättar i duschen? Håret2. Gillar du kaffe? Nej :P3. Hur mår du just NU? Trött och är lite öm i kroppen, men annars- bra! :)4. Hur luktar du? Haha hm...

Ovido - Quiz & Flashcards