Alla inlägg under februari 2009

Av Anna - 28 februari 2009 16:02


*Glad*

JAAAAAAAAAAAAA!! Äntligen :P haha flickvännen och jag har fått biljetter till McFly's konsert!! Så den 9:e maj drar vi till Leicester :D

I can't wait!!

- Annamcfly!

Av Anna - 25 februari 2009 17:42


Jag lovade mig själv. Jag lovade mig själv att inte skriva om det här, men ja vet inte om jag klarar av det längre...
När man älskar någon och den någon gör en besviken genom upprepade handlingar som är skadligt för den personen, då gör det ont. Man känner sig dum som inte vågar hjälpa, man känner sig dum som  försöker göra något åt saken. Ibland känner man ingenting. Ibland blir man bara besviken och arg samtidigt som man tycker synd om personen. Man känner sig förvirrad. Man vet inte vad man ska göra och man undrar hela tiden vad anledningen är att den här personen gör som den gör man man vågar inte fråga. Man är rädd att förlora personen i fråga och det gör alldeles för ont för att tänka igenom saken och få allting klart.

Nu är det för sent. Jag ljög.

Av Anna - 22 februari 2009 17:21


Rosen. Martini. Jenni och Alk. I helgen var det skräckfilmskväll!

Så jävla kul! Haha det började med ett meddelande på morgonen om att Martini hade åkt hem och att Rosen kanske inte heller kunde komma. Jippi, not :( Sms:ade Jenni och undra om vi skulle köra på eller inte. Vi körde på. Bestämde att jag skulle gå och handla. När jag hade handlat klart ringde Jenni och sa att Rosen och Martini skulle komma i alla fall xD kaos!

Gick i alla fall hem till Jenni, glad över att filmkvällen skulle bli av :D Väntade i några timmar. Några timmar till...några till xD Haha kl halv 10 på kvällen kom äntligen Rosen och Martini och vi dukade upp i Jennis rum med chips, cola och godis! Sedan burrade vi ihop oss i sängen för att börja kolla på de två filmena; Feardotcom och The deacent (tror jag stava rätt)

Obs! Med lampan tänd! haha :P Det var lika bra eftersom Rosen fick ett psykanfall då en av personerna i filmerna mosade en kackerlacka xD
" Oh my god, terapi terapi!! Det där va det äckligaste jag sätt...."
Haha jaa... Sedan vågade hon inte gå på toa ensam, blev skiträdd för Jennis katt (som hon tydligen inte kom ihåg sen sist xD) och bad Martini att följa med. Sedan kunde vi fortsätta. Kl 01.18 ringde Rosens mobil fast det i själva verket va till Martini; "Hallå. Kl 9 passar bättre. Vart jag bor? Uhm..jag bor i Kalmar. Ja juste, jag bor i Örebro. Jag har glömt bort min adress,sorry. Hallå?..." xD hahahahahhaah sååååå kul!!

Efter denna lilla, minst sagt weirda insident, så fortsatte vi med filmerna för att sedan, då vi tittat klart, spela Tecken, reta "gossebarnet" (xD haha) och sist men inte minst köra lite "Jag har aldrig..." Vi kom fram till både det ena och det andra :P Någonstans runt halv 5 på morgonen somnade vi tillslut för att vakna så småningom och äta glassen som vi skulle ha ätit på kvällen, till frukost...

En mycket lyckad helg helt enkelt :D

// Alk.



Av Anna - 15 februari 2009 19:06


Haha jag måste bara få lägga upp den här bilden för den fångar mitt ögo varje gång jag går på Jennys familjs toa xD Jag tycker den är så skön haha!

kattsand

Av Anna - 15 februari 2009 18:53


Hallå där!

Helgen har varit helt fantastisk med både alla hjärtans dag firande och 18 års fest! Kan stolt berätta att min överraskning till älsklingen blev mycket uppskattad :D hon blev jätte glad(d.v.s. efter att vi hade åkt fel x antal ggr xD men men...) Blev dock förvånad över att det va sån kö till Aquaria, trodde inte det skulle vara nå' folk alls i princip, men jag hade fel haha.
Vi fikade i alla fall där; varm choklad med grädde och en varsin kärleksmums. Sedan fick hon min presenten, som hon också blev glad för och sen åkte vi hem. Vi köpte varsin liten ödla också, som minne; Tom & Jerry haha :P

aquaria














På kvällen blev det 18-års firande!! Älsklingen fyller ju år på samma dag thihi. Det var en riktigt lyckad kväll, där hon återigen fick presenter som hon blev glad för, så klart :D hehe hade köpt en plånbok och ett par solglasögon som jag visste att hon ville ha...
Vi skålade i någon slags champagne-bubbel, åt, fikade, kollade på melodifestivalen och spelade självklart spel med killarna ;) hehe eller jaa..Matte, som gick igång med älskligens nalle efter att han och Alex hade gjort förvrängda bilder av Göran Persson xD riktigt roligt faktiskt haha!

Det var som sagt riktigt riktigt roligt och det har helt enkelt varit en toppen helg. <3

. kram på er

In the sofa


Av Anna - 7 februari 2009 17:02


(hehe ni får ursäkta den kreativa rubriken xD)

Lördag idag. Årets första Melodifestival ska dra igång ikväll kl: 20.00
Egentligen förstår jag inte riktigt varför vi ställer upp, eftersom vi redan vet att i princip ingen röstar på Sverige :S det spelar ingen roll vilken låt/artist vi har, vi får ändå ingen bra placering. Det enda roliga va ju förra året, då Björn Gustavsson och Kristian Luuk va värdar! :D
Nu ska Petra vara värd...fy fan säger jag! Kommer ruttna xD Men men, man måste ju ha något att störa sig på :P


Flickvännen sov här igår-tycker så synd om henne eftersom hon är sjuk :(

Ville bara pussa på henne (vilket jag självklart inte kunde motstå :P) men höll mig ändå lite tillbaka då hon hostade som värst... Låg vaken nästan hela natten för att se till att hon andades i princip, är så rädd om henne och tyckte så synd om henne då hon hosta som värst (L) Hoppas så klart att hon kryar på sig<3 Om en vecka blir hon ju 18 :D hehe då ska vi fira Alla Hjärtans Dag också, det ska bli så roligt att få överraska henne :P (tro mig, jag skulle skriva vad jag skulle göra om jag inte visste att hon läste XD) så jag får helt enkelt rapportera efteråt :D
Imorgon blir det plugg som gäller- så roligt med alla de kommande proven. Eller inte!

- Ha det så bra! Kram<3


Av Anna - 3 februari 2009 18:36


"Det är bara dumma människor som bara ser skönheten i det vackra"

- Oliviano Toscani


Av Anna - 2 februari 2009 18:23


"Trala la la la la love is in the air" :P haha
Hallå...idag är en speciell dag! För ett år sedan erkände jag min kärlek till den underbaraste människan som finns på denna jord<3 Juste; Jenny och jag har varit tillsammans i 1 år nu :P Firande dock i helgen istället eftersom vi lyckades pricka in den första årsdagen på en måndag och dessutom en måndag med prov på! haha skillat... ;-) Helgen va i alla fall underbar och romantisk och jag blev kär på nytt :-D

(hehe fick ett grattis sms av en kompis som skrev följande: "Ni två är verkligen perfect match")

Tyvärr har det inte bara varit en bra dag, särskilt inte om man läser flickvännens xD men riktigt så illa tkr jag nog ändå inte att den vart- om man bortser från sam-provet som gick åt helvete så har dagen vart riktigt okej:P haha blev glad då vi inte hade någon gympa (kunde mysa i omklädningrummet me kompisen och baby istället, sedan bestämde vi oss för att vara duktiga och ägna oss åt matte fast det inte ens va lektion! *stolt* xD haha)
Just nu sitter jag och väntar på att håret ska torka, lyssnar på musik och väntar på att farsan ska damsuga klart så man kan kolla på tjejens nya video på yt, sen ska jag börja plugga no tills jag skiter på mej eftersom vi har prov nu på fredag... inte så kul :(
Önska mig lycka till hehe :P See yaaaaaaaah!


 


Perfekt kväll<3











 






 





  

Ovido - Quiz & Flashcards