Alla inlägg den 12 februari 2010

Av Anna - 12 februari 2010 22:59


Ni vet känslan man känner när man får insikt i något - man känner sig glad, man hoppas och det känns rätt! Jag tror jag har hittat mitt "kall", min "uppenbarelse" tills jag vet vad jag vill göra med mitt liv. Svaret heter "Gap Year" :)

Gap Year erbjuder volentärarbete, språkresor, prova på college, äventyrsresor m.m och det är verkligen någonting som jag skulle vilja uppleva! Jag gick in på deras hemsida och insåg att detta skulle kunna bli mitt livs äventyr. Det fanns allt från att hjälpa barn och vuxna med engelskan i Thailand, till att skydda sköldpaddor i Grekland!

Självklart kostar det, beroende på hur länge man är borta också, men jag vet att jag absolut skulle kunna "önska mig" det till studenten av släkten - ett bidrag till en sån här resa ;-) Det känns verkligen rätt...

Av Anna - 12 februari 2010 18:30


Hej!

Idag har jag varit med Linnea i stan en snabbis - skulle hjälpa henne att välja present till Jeny som fyller år på söndag och vi hittade riktigt bra saker :P

Var ganska trött när jag kom hem så jag satte mig framför tv:n och bara slöade tills jag skulle ta bussen till Baby så hon, jag och Linnea skulle kunna göra projektarbete!

Det gick bra :) har lite problem dock eftersom alla snorvalpar inte har svarat på alla frågor men men... vi ska snacka med läraren om det hehe ;-)

Nog om min dag, nu ska jag snart få mat(är sjukt hungrig) jag hoppas ni haft en bra dag och att ni får en trevlig helg - det ska jag ha :P <3

Ovido - Quiz & Flashcards