Alla inlägg den 16 november 2009

Av Anna - 16 november 2009 15:53


Har precis varit snäll och diskat så att pappa slipper göra det när han kommer hem ;-)

Kvistade först in på ica när jag gått av bussen för att lösa in 1 lott som jag vunnit 50 kr på, då jag plötsligt fick för mig att gå in på biblioteket - har säkert inte varit där på typ 3 år snart, i Viksjö alltså, men jag gick i alla fall in.

Vad hade hänt? Det lilla biblioteket var sig inte likt; precis som alla andra har de nu en sån där sak som man kan låna böcker själv ifrån, antingen om man drar kort eller inte, nya hyllor och omplaceringar hade kommit upp, böcker hade flyttats och framför allt - disken som en gång stått där, med 3 sura tanter bakom och 1 trevlig tjej hade tagits bort. Ensam stod ett litet litet bord med en dator på, på en stol bakom satt samma gamla tant men hon var också ensam.

   Kanske var det det annorlunda systemet eller faktumet att en äcklig man stod och flåsade bakom nån hylla, som gjorde mig obekväm, jag hittade inte boken jag hade tänkt kolla efter då jag ändå var där och jag gick med tunga steg ut, vända mig inte ens om utan lämnade bara tystnaden till sig själv för att gå ut i det dystra höstmörkret...


Sitter nu här och kollar på That 70's Show och garvar bort ångesten över att vi har prov imorgon i filosofi - som man inte kan plugga på :S känner också hur mina armar och axlar och resten av kroppen är lite tumull från helgen ^^

Hoppas ni haft en bra dag, I survived the 3 lessons!

Av Anna - 16 november 2009 08:02


Nu har jag också skapat en omröstning xD Du hittar den till höger om det här inlägget, hoppas att några svarar i alla fall ;-) Tack för mig!

Av Anna - 16 november 2009 07:55


...att vakna upp och veta att det är måndag, ny vecka och ännu mer skola, plus att man är sjuuukt trött efter helgens alla events ^^ Sitter här och vill bara stänga ögonen och låta drömmarna och sovandet omfamna mig, men det går ju inte - måste göra min plikt och gå till skolan som jag så troget har gjort i snart 12 år nu;-) det är helt sjukt egentligen :S Vädret är detsamma som igår, även om jag inte direkt hade koll på det haha ;P hade koll på annat då jag låg i sängen så pass länge som vi gjorde ;P Nej men...det va ensamt och vakna i morse <3

   Jag hoppas att ni får en bra dag därute i ruskvädret! 3 lektioner är det som gäller för mig idag, det måste jag väl ändå klara eller?! *Hejarklack*

Ovido - Quiz & Flashcards