Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Kaos med SL!

Av Anna - 27 januari 2010 20:29


Hej på er! Nu sitter jag äntligen hemma efter en kaosartad dag i stan...

Det var nämligen så att Jag, Jenny, Linnea och Sara skulle åka och hämta biljetterna som vi ska ha till vår studenskiva på The Bridge. Vi tog halv 5 tåget från Jakan och allting gick som på räls (xD haha kul va??) ända tills vi plötsligt börjar sakta ner strax innan Karlberg. Vi står där i kanske 5 minuter och så hör man i högtalarna "Ja, som ni märkt har tåget stannat och detta beror på en olycka som inträffat." "Vi vänta på signal att få åka..." "Om 10 min..." (20 minuter senare) "Ja, vi står fortfarande still och inväntar på signal att få åka. Olyckan verkar inte så allvarlig och vi förväntas rulla igen om 10 min" (10 minuter senare) "Om 10 min..." etc. ^^

Vi satt alltså där i 40 minuter allt som allt och väntade på att få åka - vi började skratta då vi kom på massa sjuka situaitoner som skulle kunna hända på ett tag om man sitter fast länge, tex. skrika "syret tar slut! "jag har svinis" eller en massa andra saker , det va riktigt kul haha :P (och så snackade vi så klart om skivan) I alla fall; 40 minuter senare så lyder alltså medelandet "Jaa, vi har nu fått klartecken men ska backa tillbaka till Sundbyberg, där väntar tunnelbanor..." AAAAAH!!


Inte roligt!! Väl där så väller folk ut som var från ett sår och man kan tro att man är med i värsta krigsfilmen från 2a världskriget - folk knuffas, får stå i kö, man kommer bort från varandra och en massa saker... K-A-O-S!! En timme senare kom vi alltså till The Bridge(skulle vart där 5, kom 6) men biltrafiken hade tydligen också varit en pain in the ass så det va lugnt ;-) Jag väljer ändå att citera från Jonas Gardells blogg:

 

Miljömedvetet ska det vara.

Varför man nu ska vara det i den här jävla kylan.

Hurra för växthuseffekten!

Jag går på tåget och där sitter uppgivna människor.

Människor som vet att tåget går några meter i taget. Sedan stannar det igen.

(...) 

Vi sitter på ett tåg som står stilla.

Vi hatar SL...

 

Damp på snön, damp på SL och damp på människor som ska ta sina liv.

 
 
Frida

Frida

28 januari 2010 18:41

Såg att du kommenterade mitt hatinlägg om SJ. Jag känner med dig. Fyfan.

http://vad-frida-sa.bloggplatsen.se

 
young

young

28 januari 2010 21:11

SL SUGER, de gör ingenting rätt, verkligen inte.. jag blir nästan mörkrädd, de gör alla misstag man kan göra :P

Nåväl, det gick ju bra trots allt xD

http://youngrosen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 29 april 2010 18:31

   Mitt sista inlägg? Förmodligen - i alla fall för ett tag :/ Jag har redan dödat den här bloggen haha. Känner att jag inte har tid att skriva särskilt ofta längre, mitt liv är fullt av så mycket annat nu än några inlägg på Internet. I ett annat l...

Av Anna - 29 april 2010 18:28


  Den här hetingen har jag redovisat om idag på Engelskan...      (och precis som Johnny D så fick jag "perfect" :P)   ...

Av Anna - 26 april 2010 14:03

  Japp, it's my birthday!! Åt härlig gräddtårta med jordgubbar på i morse haha ;P Firade i förväg redan igår med Baby och några vuxna och fick fina presenter! (Bl.a. en topp som jag ska ha då jag går ut med tjejorna i Maj) och en massa peng...

Av Anna - 24 april 2010 18:11

  Jag undrar vad du tänker på...Jag undrar vad du tänker på när du sitter där, ensam. Du gömmer dig men tänk om någon skulle se dig?Vad skulle du göra då? ...

Av Anna - 22 april 2010 19:19

  44 frågor du troligtvis aldrig har fått på en gång. (för skojs skull^^)   1. Det första du tvättar i duschen? Håret2. Gillar du kaffe? Nej :P3. Hur mår du just NU? Trött och är lite öm i kroppen, men annars- bra! :)4. Hur luktar du? Haha hm...

Ovido - Quiz & Flashcards